ERP formou ASP: příležitosti na trhu malých a středních firem v ČR

Autor: 
Martin Maloš

ASP nabízí nové příležitosti pro dodavatele ERP řešení na trhu menších a středních firem. Může přinést výrazné úspory u podpůrných procesů a pomoci vytvářet přidanou hodnotu pro zákazníky. Nové modely integrující podnikové služby nabízí efektivnější spolupráci mezi dodavateli služeb a jejich zákazníky. Kritickým faktorem úspěchu je optimální rozdělení vytěsněných a interních procesů, služeb a zdrojů.

ASP není v současnosti na trhu žhavou novinkou. Diskuse je vedena již od přelomu století a několik let jsou produkty a služby na trhu úspěšně nabízeny. Ovšem v oblasti ERP je ASP v začátcích, a přestože se více progresivních dodavatelů snaží modelu ASP využít při prodeji svých služeb, tržní podíl je ve srovnání se standardním prodejním modelem minimální a znalosti zákazníků jsou omezené. Také úspěchy pilotních projektů zůstaly často za očekáváním. Cílem této práce je zaměřit se podrobněji na možnosti ASP v oblasti ERP pro menší a střední podniky, nalézt nové příležitosti, definovat přednosti a upozornit na kritické faktory úspěchu pro zákazníky a dodavatele. Definice a celá problematika ASP i ERP jsou široké. Vybereme proto podrobněji některé významné momenty a zaměříme se na otázky:

  • Co může inovace ERP pomocí modelu ASP zákazníkovi přinést a za jakých podmínek?
  • Jaké jsou vhodné oblasti pro vytěsnění?
  • Jaké jsou pro dodavatele příležitosti prosadit se na trhu ASP?

 

Text ke stažení (pouze pro členy):