Competitive Intelligence, aneb jak získat konkurenční výhodu

Autor: 
Zdeněk Molnár

Kniha „Competitive Intelligence aneb jak získat konkurenční výhodu“ je první česky psanou monografií, která je věnována poměrně novému pojmu, který se v češtině někdy označuje jako konkurenční zpravodajství a který vznikl v USA koncem sedmdesátých let minulého století. Účelem knihy je proto především podat čtenářům ucelený a zevrubný přehled o tom, co je a co není Competitive Intelligence a inspirovat resp. motivovat je k tomu, aby metody a postupy Competitive Intelligence nejen dále studovali ale především využívali.
Kniha ukazuje, jak systematickou realizací tzv. „zpravodajského cyklu“ může být dosaženo hlavního cíle Competitive Intelligence, tj. zvýšení a udržení konkurenceschopnosti organizace a snížení rizika porážky v konkurenčním boji.

Kniha je členěna celkem do deseti kapitol a čtyř případových studií a nabízí bohatou bibliografii vhodnou pro další studium. Vedle popisu vlastních metod a postupů Competitive Intelligence najde čtenář v knize obsáhlý přehled internetových informačních zdrojů, včetně sociálních sítí, využitelných pro řešení úloh Competitive Intelligence a je seznámen s důležitou úlohou tzv, „informačního průmyslu“. V konkurenčním boji je rozhodující čas a proto jsou v knize také stručně popsány speciální softwarové aplikace, které výrazně zrychlují a zkvalitňují řešení běžných úloh Competitive Intelligence. Problematice efektivnosti Competitive Intelligence a jeho implementace, zejména v malých středních podnicích, jsou věnovány závěrečné kapitoly knihy.

Kniha je určena široké odborné veřejnosti, zejména však všem manažerům, kteří jsou zodpovědní za strategický rozvoj firem a organizací, pracovníkům informatických útvarů a studentům vysokých škole ekonomicko - manažerského nebo informatického zaměření.
 

Bibliografické informace

 

Vydání: 
1.vyd.
Místo vydaní: 
Praha
Vydavatel: 
Nakladatelství Oeconomica
Rok: 
2012
Počet stran: 
256
ISBN: 
978-80-245-1908-1