Aktuální otázky řízení ICT ve veřejné správě
Prezentace ke stažení naleznete u jednotlivých bodů programu níže. Fotografie jsou pod tím.
Začátek konference v 9:00h, ukončení konference 15:00h (registrace od 8:30 h)
Místo konání: Vysoká škola ekonomická v Praze, Venclovského aula - nám. W. Churchilla 4, Praha 3, Žižkov
Pořádá Česká společnost pro systémovou integraci
ve spolupráci s MV ČR, VŠE v Praze
s podporou partnerů konference
AutoCont CZ, Cisco, IBM, KPMG a Microsoft
CÍLE KONFERENCÍ SPOLEČNĚ ORGANIZOVANCH ČSSI, VŠE a MV ČR
ČSSI a MV ČR se dohodly, že v letech 2015-16 uspořádají několik konferencí zaměřených na podporu řešení a řízení ICT služeb ve veřejné správě (VS). Cílem každé konference je analyzovat stav dané oblasti v ČR a ve vybraných zemích světa a na základě těchto analýz a diskuse na konferenci navrhnout alternativy řešení dané oblasti pro ČR a zhodnotit jejich plusy a mínusy.
Účastníky konference jsou manažeři veřejné správy, odborníci na danou problematiku z firem a z vysokých škol.
Dosud proběhly konference na tato témata (na odkázaných stránkách nalezenete prezentace a závěry z těchto konferencí):
Sdílené ICT služby a G-cloud v české veřejné správě (8.6.2015),
Enterprise Architektura v české veřejné správě (23.9.2015),
Standardizace agend přenesené působnosti a měření jejich výkonnosti (4.12.2015),
Schvalování ICT projektů a hodnocení jejich nákladů v české veřejné správě (12.2.2016),
Národní strategie cloud computingu České republiky (29.4.2016).
OTÁZKY, NA KTERÉ BUDE HLEDAT ODPOVĚDI TATO KONFERENCE
K tématu: Novela zákona 365 o informačních systémech VS
- Jaké jsou cíle a obsah změn novely zákona?
- Jaké dopady bude mít novela zákona na jednotlivé subjekty VS?
K tématu: Zkušenosti a budoucnost schvalování IT projektů podle UV 889/2015
- Na jakých principech a metodách je postavena metodika schvalování IT projektů ve VS?
- Jak se liší schvalování různých kategorií projektů?
- Kolik projektů již prošlo schvalovacím procesem a s jakými výsledky?
- Jaké jsou názory autorů projektů na schvalovací proces?
- Jaké novinky navrhovatele IT projektů čekají v národní architektuře VS a ve schvalování projektů?
K tématu: Informační koncepce ČR
(Koncepce by měla definovat pravidla strategického řízení IT, přípravy a implementace IT projektů, provozu IT služeb, financování IT služeb a pravidla sledování nákladů IT služeb, a to od úrovně vlády až po úroveň obcí.)
- Důvody vzniku koncepce
- Jaké jsou cíle připravované Informační koncepce ČR?
- Co by koncepce měla a co by neměla zahrnout?
Konferenci moderuje: J. Voříšek (vicepresident ČSSI, poradce náměstka pro ICT MV ČR)
9:00-9:30
R. Vrba (ředitel odboru eGovernmentu, MV ČR):
Aktuální aktivity MV ČR v oblasti řízení služeb veřejné správy
- Cíle a obsah připravované novely zákona 365 o informačních systémech VS
- Příprava pravidel informatizace veřejné správy ČR – motivace tvorby Informační koncepce ČR
9:30-9:50
T. Kroupa (vedoucí oddělení Strategie a standardizace, MV ČR):
Cíle, metodika a roční výsledky schvalování ICT projektů ve VS - přednáška se nekonala, byla pokryta následujícími přednáškami
- Jaké typy projektů OHA posuzuje a na základě jakého mandátu
- Cíle schvalování ICT projektů
- Kategorie posuzovaných projektů
- Statistika, počet žádostí vyhodnocení
9:50-10:25
T. Šedivec, M. Tajtl, R.Karásek (architekti OHA, MV ČR):
Zkušenosti z posuzování a nejčastější chyby, prezentace ke stažení
- Zkušenosti z 11 měsíců posuzování podle UV 889/2015 a IROP výzev č. 4, 10, 23, 26, 28
- Nejčastější nedostatky v žádostech
- Nejzajímavější fráze ze žádostí
- Změny formulářů v praxi (nové verze)
- Jak se posuzování projevilo na žádostech (změny v žádostech, architektuře, atd.)
- Vendor-lock
10:25-11:00
M. Plaštiak (Ministerstvo spravedlnosti), R. Golasíková, P. Koucký (Státní ústav pro kontrolu léčiv):
Zkušenosti autorů schvalovaných projektů, prezentace ke stažení, příklad formuláře
Autoři schvalovaných projektů se podělí o svoje zkušenosti:
- Jak dlouho celý proces trval?
- Jaké činnosti museli zvládnout?
- Jaká byla spolupráce s OHA?
- V čem spatřují pozitiva a v čem negativa schvalovací procedury
- Co by navrhovali změnit na schvalovací proceduře
11:00-11:25
Š. Kabátek (ředitel odboru XVI, NKÚ):
Prosazování 3E v rozvoji eGovernmentu, prezentace ke stažení
- Význam architektonických principů VS ČR pro naplnění zásad 3E
- Neefektivní eGovernment vs. efektivní veřejná správa
- Kontrolní činnosti NKÚ zaměřená na eGovernment
11:25-11:50
Z. Dutý (obchodním ředitel pro eGovernment, AutoCont CZ):
Nástroj na generování formulářů pro schvalovací proces dle UV 889/2015, prezentace ke stažení
- Představení nástroje, který umožňuje automatizovat generování potřebných podkladů nezbytných pro úspěšné podání žádosti dle UV 889/2015
- Možné směry optimalizace celého procesu práce s modely v souladu s národním architektonickým plánem.
11:50- 12:30
Přestávka s občerstvením
12:30-13:00
V. Mach (ředitel pro vnější vztahy v regionu CEE, Microsoft):
Legislativní doporučení na podporu cloudu pro Informační koncepci ČR, prezentace ke stažení
- Digitální transformace aneb proč mají cloudové služby potenciál vyřešit některé z největších problémů, kterým svět čelí
- Z jakých principů vychází „Cloud pro lepší svět“ (A Cloud for Global Good), v němž deklaroval Microsoft svůj příslib vytvořit důvěryhodnější a odpovědnější cloud, který bude dostupný pro každého
- Legislativní doporučení na podporu cloudu, které by měla státní koncepce řešit
13:00 – 13:25
P. Hrabě (externí pracovník odboru hlavního architekta, MV ČR):
Cíle připravované Informační koncepce ČR, prezentace ke stažení
- Proč je koncepce obsahující pravidla řízení pro tvorbu strategií, pořizování a provoz IS od úrovně vlády až po úroveň obcí potřebná
- Co by měla koncepce obsahovat a na jakých principech by měla být postavena
13:25 – 14:45
Panelová diskuse k Informační koncepci ČR
Účastníci panelu:
O. Felix (MV ČR)
P. Hrabě (MV ČR)
P. Hrdlička (IBM)
Z. Jiříček (Microsoft)
J. Strouhal (MV ČR)
Z. Zajíček (ICT Unie)
14:45 Závěr konference
Plný účastnický poplatek | 800,- Kč |
Poplatek pro člena ČSSI | 400,- Kč |
Pracovníci veřejné správy | 400,- Kč |
Zaměstnanci MV ČR | 0,- Kč |
Zaměstnanci a studenti vysokých škol | 0,- Kč |
Způsob platby bankovním převodem (fakturu vystavíme na vyžádání) na účet České společnosti pro systémovou integraci u Čs. spořitelny Praha 2
číslo účtu: 8955389/0800, variabilní symbol: 16004
výjimečně - možnost platby v hotovosti při registraci
ČSSI není plátcem DPH, IČO: 60446650. Potvrzení o platbě Vám bude zasláno poštou po skončení semináře.
PODMÍNKY REGISTRACE
- Zaslání vyplněné přihlášky nejpozději do 6.12.2016 - on-line přihláška (další možnosti jsou mailem, faxem, poštou). Vyplní všichni - i ti, na které se nevztahuje platba!
- Zaplacení účastnického poplatku - pokud se na ně platba vztahuje
- Účastnický poplatek nevracíme, ale je možné zastoupení jinou osobou
ČSSI
Katedra informačních technologií VŠE nám. W.Churchilla 4
130 67 Praha 3
e-mail: hurkova@vse.cz
tel.: (02) 224 095 469,
fax: (02) 224 095 426
- Pro psaní komentářů se musíte přihlásit